القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اغتصاب شرعي 
البارت السادس عشر 
للكاتب المصري محمد مالك
جميع الحقوق محفوظة
بثينة تشاجرت مع حسن بعد ان دخل عليها الغرفة فجأة ووجدها تحاول قتل امها خنقاً بواسطة المخدة 
flash back
حسن .. عندك .. انتي بتعملي ايه ؟!
الام تصرخ مستغيثة .. الحقني يا ابني عايزة تقتلني زي ما قتلت ابن خالتها !! 
الام تسعل بشدة وحسن يبتسم فرحا بعد ان عرف الحقيقة وان بثينه هي من قتلت ابن خالتها وليست سارة كما ادتهمتها 
حسن .. هو انتي فعلا عايزة تقتلي امك ؟!
بثينة مرتبكة بشدة .. هو انت هتصدق الولية الخرفانه دي ؟!
حسن .. اومال ماسكة المخدة دي وكاتمه بيها نفسها ليه ؟!  مش عشان تقتليها بردوا!!  .. متنكريش انا شايفك بعنيا دول .. وبعدين مش ابن خالتك دا اللي هو قاسم بردوا !!
الام .. ايوا هو  اللي ضربته علي راسه بالشومة ومات وتهمت فيها صحبتها !!  الدون الواطية .. اطلب الشرطة يابني بسرعة .. خليهم يجوا يقبضوا عليها قتالة القتلة دي !!
حسن .. تعالي بقي كدا عشان نتكلم بالراحة وتعرفي ايه اللي هتعمليه كويس 
بثينة .. انت عايز مني ايه يا جدع انت ؟!
حسن .. حاجة صغننه خالص .. هتروحي للبوليس وتعترفي ان انتي اللي قتلتي ابن خالتك وتخرجي البنت المسكينة دي اللي اتحبست بدالك ظلم 
بثينه .. انت اتجننت ؟! انت عايز تلبسني مصيبة وخلاص ؟!
حسن .. ما امك لسه قايلة الحقيقة دلوقتي حالا قدامك !! 
بثينه .. وانت صدقت الولية الخرفانه دي !! امي دي كبيرة وعيانه ومخها بيودي ويجيب !! ومش دريانه بعيشتها 
حسن .. طب ايه رأيك بقي من قبل امك ما تتكلم وانا شاكك فيكي !! شكلك مش مريحني !! من اول ما شفتك كدا وانا حاسس انك مجرمة واللي اكدلي لما شفتك وانتي عايزة تقتلي امك !! ايه الجبروت دا ؟! حتي امك عايزة تموتيها ؟!
بثينه .. بقلك ايه .. امشي اطلع برة يا جدع انت .. 
حسن .. ما انا فعلا هامشي بس رجلي علي رجلك..  هنوصل سوا مديرية الامن وتسجلي اعترافك في محضر رسمي
بثينه .. انت شكلك مجنون ولا شارب حاجة انت كمان !! امشي اطلع بره يا استاذ انت لأحسن والنعمة الشريفة اصوت والم عليك لمة لا اله الا الله 
حسن .. وتقولي كان عايز يغتصبني؟!! هأو .. قديمة يا بت العبي غيرها .. دا انا حسن يا بت والحركات دي متاكلش معايا 
ثم يجذبها من شعرها بشدة ويكمل حديثة قائلا
حسن .. وهتيجي معايا .. بالذوق او بالعافية وامك كمان هتيجي معانا .. يلا يا شاطرة امشي بهدوء بدال ما اسحلك ع الارض !!
بثينه .. سيب شعري يابني ادم انت !! انا مش هاعترف بحاجة ما عملتهاش ابدا !! دا اسمه اعتراف بالاكراه والحكومة مش هتاخد بيه اصلا !! .. انت فاهم ؟!
حسن .. انت هتصيعي عليا يا بنت انتي ؟! انتي اللي قتلتي قاسم ابن خالتك وكنتي عايزة تقتلي امك من شوية !! وامشي انجري قدامي يلا 
بثينه تلمح سكين علي الكوميدينو فتأخذه وتضرب به حسن فيستقر السكين في بطنه 
بثينه .. سيبني بقي يخرب بيتك يا أخي!! ..
بثينه بعد ان طعنت حسن بالسكين لا تصدق ما حدث تصاب بالصدمة والارتباك وحسن ينظر الي نفسه والدماء تسيل من جُرحه الغائر .. تخور قواه فيسقط علي الارض وهي يضحك .. ههههههه .. الله يخرب بيتك يا شيخة انتي عملتي ايه ؟؟!!
بثينه .. انا عملت كدا ازاي ؟! انا رحت في داهيه !! رحت في داهيه خلاص !! 
الام تضحك بصورة هيستيرية مما يثير ذلك غضب بثينه فتتقدم نحوها وهي تقول 
بثينه .. انتي السبب !! انتي لو كنتي مُوتي من الاول .. مكنش دا كله حصل !! الله يحرقك يا شيخة ودتيني في داهية!! .. موتي بقي انتي كمان 
ثم تنهال عليها بالسكين فتطعنها عدة طعنات متفرقة في جميع انحاء جسدها ولا تتركها الا وهي جثة هامدة .. ثم تبكي وتقول 
بثينه .. اعمل ايه دلوقتي واتصرف ازاي !! رحت في داهية خلاص !! مستقبلك ضاع يا بثينه واحلامك اللي حلمتيها ضاعت هي كمان !! لا .. لا ... مش ممكن دا يحصل ابدا .. انا مش هتعدم ابداا .. انا هاعيش وهاحقق كل احلامي كمان .. غصب عن الكل .. فاهمين ؟! وتقصد امها وحسن ..
ونذهب الي الضابط شهاب الذي يجلس في مكتبه ثم يطرق العسكري الباب 
شهاب .. ادخل
العسكري يدخل ومعه سارة وشهاب يبتسم فرحا لرؤيتها 
العسكري .. المتهمة اللي طلبتها يا فندم 
شهاب .. طيب فك الكلبشات دي من ايديها وسيبنا انت لوحدنا 
العسكري .. تمام يا فندم
شهاب .. تعالي يا سارة متخافيش 
سارة تتقدم نحوه في حذر وقلق شديد
شهاب .. قربي متخافيش .. اقعدي .. بقلك اقعدي
شهاب .. مالك خايفة اوي ليه كدا ومرعوبة في جلدك ؟! مع انك يعني عاملة جريمة مش ساهلة !! دا انتؤ قتلتي بني آدم مع سبق الاصرار والترصد !!
سارة .. انا مقتلتش حد !!
شهاب .. وماله .. احنا نكره يعني ؟! انا عن نفسي اتمني اوي انك متكونيش قتلتي حد !! وانك تطلعي برآة .. بصراحة دا مش منظر حد يقتل ابدا !! بقي يا ناس الجمال والرقة دي يقتلوا ؟!! بقلك ايه مرتاحة في الزنزانه الجديدة ؟!
سارة .. الحمد لله
شهاب .. طيب كويس .. طب مش عاوزة حاجة اعملهالك ؟!
سارة .. لا شكرا 
شهاب .. انا مش بجاملك .. انا بتكلم بجد .. اللي انتي عايزاه انا اعملهولك .. ولا انتي فاكرة ان الرائد ممتاز بس هو اللي يقدر يعمل كل حاجة 
سارة تنظر اليه في دهشة ويبدوا انها لم يعجبها حديثة وانه يقصد ان يلوح عن شئ ما
شهاب .. بصراحة انا ملاحظ ان الرائد ممتاز مهتم بيكي اوي ومنفذلك كل طلباتك !! 
سارة .. معتبرني اخته !!
شهاب .. وماله كلنا اخوه في الله .. وانا كمان اعتبريني اخوكي .. ثم ينهض من علي مكتبه ويتوجه نحوها ويمعن النظر اليها بصورة تزعج سارة وسارة ترتبك 
شهاب .. علي فكرة انا اخدم احسن من ممتاز مليون مرة بس انتي اطلبي وشوفي انا هاعمل ايه
سارة .. ربنا يخليك .. انا فعلا مش محتاجة حاجة ولو عزت حاجة اكيد هاكلم سيادة الرائد ممتاز 
شهاب .. ممتاز تاني ؟! ما قلنا احنا بنعرف نخدم احسن منه ؟! 
سارة .. وقصدي حضرتك كمان .. دا شئ يشرفني صدقني .. 
شهاب .. علي فكرة .. سيادة الرائد ممتاز متجوز من اختي وبيحبوا بعض موووت .. 
سارة مندهشة .. ربنا يسعدهم 
شهاب يميل علي سارة ويقول .. ويسعدك يا قمر 
رد فعل علي وجه سارة
ونذهب الي بثينه والتي لا تعرف كيف تتصرف في الورطة التي اوقعت نفسها فيها منهارة وتتصل ب سيد لتخبره بما حدث
بثينه .. الحقني يا سيد .. انا قتلت واحد معرفوش .. وقتلت امي كمان !! .. انا مش عايزة اتعدم يا سيد .. الحقني ابوس ايدك .. طيب انا مستنياك متتأخرش ...
البارت التالي هيكون مثير جداا واحداثة شيقة .. تفاعل بقي ومشاركة خلوني انزل ببارت كمان انهاردة .. تحياتي ..
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

15 تعليقًا
إرسال تعليق

إرسال تعليق