القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لص الاعراض

#مقدمة_الرواية

انتهي حفل زفاف المهندسة ماجدة الفتاه العشرينية الجميلة والمهندس شكري الشاب الثلاثيني المهذب بعد قصة حب بينهما ليس لها مثيل توجت اخيرا بالزواج وقد ذهبا العروس مع زوجته الي عش الزوجيه حيث يمتلك شقة في منزل والده المتوفي بالطابق الثاني وتسكن امه بالطابق الاول واخوه سامي بالطابق الثالث وهو صيدلي ويدير صيدلية بنفس المنزل ..
شكري .. ياااااه يا ماجدة .. انا مش مصدق اننا بقينا خلاص مع بعض !!
ماجدة بفرحة عارمة .. ولا انا يا شكري .. مش مصدقة ان انا وانت اتقفل علينا باب واحد خلاص واننا هنقضي عمرنا كله واحنا سوا !! ياااااه اجمل حلم حلمته في حياتي وربنا حققهولي الحمد لله
شكري .. فرحانه بجد انك بقيتي مراتي يا ماجدة ؟!!
ماجدة .. دا انا طايرة من الفرحة كمان .. انا بحبك اوي يا شكري .. بحبك ايه ؟!! دا انا بمووووت فيك كمان
شكري .. وانا كمان بحبك وبموت فيكي ومقدرش اعيش من غيرك ابدا
شكري يقبل ماجدة في شفتيها وفجأة ينقطع التيار الكهربائي وتُظلم الغرفة
شكري منزعجا .. ليه كدا ؟!! مش وقت غلاسة خالص !!
ماجدة .. هي فعلا غلاسة بصراحة !!
شكري .. طب فين الموبيل بقي ننور الكشاف اللي فيه ؟!!
ماجدة .. انت نسيت ان الفون بتاعي وبتاعك اخدهم اخوك سامي !!
شكري .. اه بجد انا نسيت
ماجدة .. انا مش عرفة ليه صمم ياخدهم يعني ؟!!
شكري .. قال يا ستي عشان محدش يزعجنا في ليلة زي دي !!
ماجدة .. عادي ما احنا كنا قفلناهم او خليناهم سايلنت مثلا !!
شكري .. اهو صمم بقي وانا مرضتش ازعله في يوم زي دا .. لما اروح بقي اشوف شمعه عند ماما تحت
ماجدة .. مع اني بخاف اني افضل في الضلمة لوحدي .. لكن روح ومتتأخرش بليز
شكري .. لا مش هتأخر يا حبيبتي ثواني بس اجيب شمعة من تحت وارجعلك علطول
ماجدة .. اوك .. خلي بالك من نفسك واوعي تتكعبل علي السلم
شكري .. ربنا بستر بقي
وينزل شكري الي اسفل وتظل ماجدة بأنتظارة داخل غرفة النوم وبعد مرور ثواني تسمع صوت باب الشقة يُفتح فتعتقد ان شكري قد عاد واحضر الشمعة
ماجدة .. انت جيت يا شكري ؟!!
لا احد بجيب وماجدة تُعيد السؤال
ماجدة .. شكري .. انت مبتردش ليه ؟!!
ثم يدخل شخص ما لا تراه من شدة الظلام يحضنها بشدة ثم يقوم بتقبيلها في كل مكان في جسدها بطريقة اثارت دهشتها
ماجدة .. فيه ايه يا شكري ؟! انت مجبتش الشمعة ليه ؟!!
الشخص لا يجيب ويستمر في تقبيلها بشراهه بالغة
ماجدة .. طب اصبر لحد ما يجي النور واقلع الفستان !!
الشخص لا يستجيب لكلامها وما زال يقبلها
ماجدة .. انت ما صدقت ولا ايه ؟!! شكري مالك اهدي شوية  ؟!!
ثم بعد ذلك تستسلم ماجدة له حتي تحدث في النهاية معاشرة بينهما ثم بعد ذلك يأتي التيار الكهربائي وتضاء الغرفة وتنظر ماجدة فلم تجد شكري بجوارها علي السرير
ماجدة .. راح فين دا ؟!! شكري ؟ .. يا شكري ؟!!
لا احد يجيب بعدها تدخل ماجدة لتأخذ شاور حتي تخرج من الحمام وتقوم بتسريح شعرها بعدها يدخل شكري
شكري .. ايه دا !! هو انتي اخدتي شاور يا حبيبتي ولا أيه ؟!!
ماجدة .. انت رحت فين ؟!!
شكري .. ما انا قلتلك يا حبيبتي نازل اجيب شمعة من تحت .. معلش اتأخرت عليكي لأنه كان في مشكلة كبيرة اوي !!
ماجدة .. شمعة ايه يا حبيبي !! ما انت رجعت بعدها علطول ومجبتش شمع ولا حاجة ؟!!
شكري .. رجعت فين ؟!!
ماجدة .. رجعت هنا الشقة .. ولما سألتك فين الشمع مجاوبتش وحضنتني وقعدت تبوس فيا جامد وفضلت اقلك استني لحد ما يجي النور .. بس انت كنت مستعجل اوي بصراحة !! مكنتش اعرف انك جامد اوي كدا يا عم انت !!اهدي شوية ارجوك انا مش ادك !!
ثم تقترب نحوه وتريد ان تضع ذراعيها علي كتفيه ولكن شكري يرفع ذراعيها عن كتفيه قائلا
شكري .. انتي قصدك ايه انا مش فاهم ؟!!
ماجدة .. يعني ايه مش فاهم ؟!! قصدي انك كنت مستعجل عشان تقرب مني ومسكتش غير لما قربت فعلا !!
شكري .. انا قربت منك انتي ؟!! دا امتي دا بقي حصل ؟!!
ماجدة.. شكري انت هتستهبل ؟!! اها ..  انت زي القطط بقي بتاكل وتنكر !! .. ولا عجبتك اللعبة ونفسك تلعبها تاني ؟!!
شكري .. انتي بتقولي ايه ؟!! انا لا قربت منك ولا لمستك اصلا !! انا لسة طالع حالا من تحت
ماجدة .. انت بتتكلم جد يا شكري ولا بتهرج ؟!!
شكري .. بتكلم جد طبعا .. ماجدة هي ايه الحكاية بالظبط فهميني ؟!! الكلام اللي انتي قلتيه دا جد ولا هزار ؟!!
ماجدة .. جد طبعا
شكري .. لا بقي .. يبقي انتي فاكراني اهبل وعاوزة تقرطسيني
ماجدة .. اقرطسك !! يعني ايه ؟!!
شكري .. يعني انتي اصلا مش بنت بنوت يا ماجدة !! وعاوزة تلبسيني العمة!!
ماجدة . اخرص قطع لسانك انا اشرف من امك شكري يصفعها علي وجهها بشدة
شكري .. اخرصي يا سافلة يا بنت الكلب
ماجدة تسقط علي الارض من شدة الصفعة وتتألم بشدة ....
الرواية في قمة الروعة كما عودتكم .. تابعوني والبارت التالي علي مدونتي ( مدونة مالك الزعيم )..
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

6 تعليقات
إرسال تعليق
  1. لو سمحت بس بيكفي تفتح روايات جديدة بدون ما تخلص القديم والله سرت اتشتت بقراءة الرواية

    ردحذف
  2. حلوة تسلم ايدك بس ياريت البارت يكبر شوي

    ردحذف
  3. فين الجديد ولا ننسي كمان تكملها بجد بتزهقنا كده

    ردحذف
  4. هتكمل امتي ولا ننسا

    ردحذف

إرسال تعليق