القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انا بنت مين

البارت الثامن

للكاتب المصري محمد مالك

عصمت .. الو
نور .. ايوه يا عصمت هانم.. للأسف سلسبيل مطلعتش بنتك .. انا متأسفة جدا كان نفسي اقلك خبر يفرحك
عصمت .. اوك مع السلامة
سلسبيل .. مين يا ماما ؟!!
عصمت .. النمرة غلط .. بعد ازنك يا سلسبيل هطلع اوضتي ارتاح شوية ..
سلسبيل تتعجب فقد تغير حال امها فجأة وانقلب رأسا علي عقب بعد تلك المكالمة وتصعد عصمت الي غرفتها وتغلق الباب من الداخل وتبدا بالبكاء الشديد وهي تقول
عصمت .. لا حول ولا قوة الا بالله .. اعمل ايه دلوقتي بس ياربي ؟!! بنتي الوحيدة طلعت مش بنتي ! وابني معرفش عند مين دلوقتي ؟! وهل اذا كان عايش او ميت ؟! يا الله.. ثم تتذكر المجهول الذي كان يكلمها وتتصل به
عصمت .. الو .. فكرت في اللي قلتلك عليه؟
ثروت .. فكرت يا ست الكل بس انا شايف ان اللي يهمك في الموضوع انك تتأكدي ان بنتك مش بنتك .. لكن حصل ايه بالظبط دا موضوع ملوش لزوم تعرفيه
عصمت .. ملوش لزوم ازاي يا جدع انت ؟!! مش اعرف ابني عند مين ؟ وسلسبيل دي تبقي بنت مين بالظبط؟!!
عزت .. اها .. كدا انتي بقي عملتي ال dna واتأكدتي ان سلسبيل مش بنتك
عصمت .. ايوه لسة عرفة نتيجة التحليل حالا ودلوقتي لازم اعرف البنت دي بنت مين وابني عند مين دلوقتي ؟!! انت لو عايز فلوسك لازم تقلي كل حاجة
ثروت .. خلاص انا هقلك علي خيط يوصلك لأبنك وانتي عليكي بقي تمسكي بطرف الخيط عشان توصلي للحقيقة .. هو ده اللي انا اقدر عليه .. غير كدا موعدكيش .. اتفقنا ؟!!
عصمت .. اتفقنا .. اتكلم
عزت .. توصلي كازينو الفارس الابيض ش محمد علي وتقولي عايزة اقابل حسام الضبع
عصمت .. انت هتهرج معايا ؟!! كازينو ايه اللي عاوزني اروحه وحسام الضبع مين ده اللي عاوزني اقابلة ؟!!
عزت .. حسام الضبع دا ابنك يا ست هانم
عصمت .. ايه ؟!!
احداث مثيرة بالبارت التاسع .. انتظروني تحياتي الكاتب والسيناريست المصري محمد مالك.
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. رائع تسلم ايدك يا استاذنا بس صغير جدا يا ريت يكون أكبر من كده

    ردحذف

إرسال تعليق