القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اغتصاب شرعي 
البارت التاسع عشر
للكاتب المصري محمد مالك
جميع الحقوق محفوظة
ممتاز منزعج بشدة .. في ايه يا عسكري ؟!
العسكري .. المتهمه اللي اسمها سارة يس .. البنات في الحجز اتلموا عليها وادوها علقة موت يا فندم !!
ممتاز ينظر ل شهاب في غضب شديد وكأنه يحمله المسئوليه لما حدث ل سارة ثم ينطلق مسرعا الي الحجز ليجد سارة ملقاه علي الارض تتألم بشدة تنزف من وجهها وملابسها ملطخة بالدماء .. ممتاز ينزل اليها ليطمئن عليها 
ممتاز .. مين اللي عمل فيكي كدا يا سارة ؟!
سارة لا تستطيع الاجابة ويبدوا انها قد دخلت في غيبوبة حيث توقفت فجأة عن التأوه .. وممتاز ينزعج بشدة
ممتاز .. سارة !! سارة !! اطلب الاسعاف يابني بسرعة 
ثم ينظر الي المسجونات ويسألهم في غضب شديد
ممتاز .. مين اللي عمل فيها كدا ؟!
لا احد يجيب فالجميع التزم الصمت 
ممتاز .. مين اللي عمل فيها كدا يا بهايم ؟! انطقوا !! .. مش عايزين تتكلموا ؟!  طيب انا هعرف شغلي معاكم .. 
ثم ينادي علي انصاف السجانه
ممتاز .. انصاف 
انصاف .. تمام يا باشا 
ممتاز .. عايزك تطلعي  السراير بره الزنزانه والفرش كمان والمواعين وكل حاجة .. مش عايز حاجة في الزنزانه غير الحوش دول وبس وعايزك تغرقي الزنزانه ميه .. فاهمه ؟!
انصاف .. فاهمه يا باشا
عواطف بسخرية .. ههههه .. وماله ياباشا .. غرقوها ميه علي اد ما تقدروا .. اهي تعمل طراوة بردوا .. حكم الجو حر هنا اوي !!
ممتاز .. لا وانا ميهونش عليا انك تبقي حرانه يا عواطف !! هاتيهالي ع المكتب يا انصاف 
انصاف .. اوامرك يا باشا .. انجري يا بت قدامي .. 
وتأتي سيارة الاسعاف وتنقل سارة الي المستشفي حيث يرافقها الرائد ممتاز وبعد ان يقوم الطبيب بعمل اللازم يقابله ممتاز 
ممتاز .. خير يا دكتور؟ !!
الطبيب .. لا مش خير خالص بصراحة !! البنت عندها نزيف جامد في المخ دا غير ان في كسر مضاعف في ايديها ورجليها ؟! مين اللي عمل فيها كدا ؟!
ممتاز .. لسة معرفش !! بس اكيد هاعرف .. لكن المهم دلوقتي هي هتبقي كويسة ولا ايه ؟!
الطبيب .. مقدرش اقلك اي حاجة دلوقتي للأسف !! الحالة فعلا خطيرة !!.. ومحتاجه مش اقل من ٤٨ ساعة عشان الحالة تستقر .. لو عدوا ال ٤٨ ساعة دول علي خير يبقي كدا عدت مرحلة الخطر وربنا كتبلها عمر جديد 
رد فعل علي وجه ممتاز ..
ونذهب الي يس وزينب اللذان يجلسان في هم وحزن شديد علي ابنتهما
زينب .. انت السبب يا يس .. انت اللي عملت في بنتك كدا ؟! انت اللي ضيعت بنتي من ايدي لما جوزتها للراجل دا اللي اسمه سيد .. حسبي الله ونعم الوكيل 
يس .. بتحسبني فيا زينب ؟!
زينب .. انا بحسبن في كل اللي اذوا بنتي ووصلوها للي هي فيه دا ؟! انا بنتي كانت شاطرة يا ناس في المدرسة ومن الاوائل وكان بتحلم تبقي دكتورة اد الدنيا !! ليه تعمل في بنتك كدا ؟! ليه تجوزها واخ
حد اد ابوها ومتجوز قبلها كذا مره وكمان ديله وسخ !! ملعون ابو الفلوس يا اخي اللي تخليك تعمل في بنتك كدا ؟! نفعتك الفلوس دلوقتي يا يس وبنتك بتضيع من ايدك ؟! اه يا بنتي !! اه عليكي وع اللي جري لك يا ضنايا !! 
يس .. خلاص بقي اسكتي كفايه نواح ؟! انا مش قادر استحمل صوتك دا ؟!
زينب .. انا عايزة بنتي يا يس .. رجعلي بنتي ل حضني يا يس يا اما وديني اقوم اولع في نفسي دلوقتي حالا !! 
يس .. يعني شايفاني ساكت مثلا ؟! ما انا قومتلها اكبر محامي ودفعتله الشئ الفلاني عشان يدافع عنها !
زينب .. كل اللي يهمك الفلوس يا اخي ؟! ما انت السبب في اللي حصل لبنتك ؟!
يس .. ايوا انا السبب .. ارتحتي ؟! خلاص كفاية انا تعبان ابوس ايدك 
زينب .. روح منك لله يا يس انت والملعون سيد !! انتوا اللي ضيعتوا بنتي !! حسبي الله ونعم الوكيل فيكم 
يس .. تاني بتحسبني فيا يا زينب ؟! 
وفجأة يرن محمول يس حيث تخبره ادارة السجن ان ابنته تم نقلها الي المستشفي 
يس .. ايه !! وهي فين دلوقتي ؟! طب انا جاي علطول ..
زينب .. ايه في ايه ؟! 
يس .. بنتك تعبانه في المستشفي !!
زينب .. يا لهوي !!
ونذهب الي بثينه التي بعد ان اعادت تشغيل موبيل حسن وبالتفتيش فيه عرفت انه ابن سيد عشيقها فتصاب بالصدمة 
بثينه .. يا لهوي ؟! معقول دا ابن سيد ؟!يادي المصيبة اللي حطت فوق دماغي !! دا لو سيد عرف هيقطعني حتت !! يا حظك الفقري يا بثينه !! روحتي في داهية!! .. اروح فين بس يا ناس ؟! انا لازم اهرب من هنا بسرعة قبل ما سيد يعرف .. ليه بس كدا ليه ؟! ايه اللي جابك عندي يا اخي ؟! 
وتجمع بثينه بعض ملابسها داخل حقيبة صغيرة واثناء مغادرتها للمنزل وبمجرد فتح باب الشقة تجد سيد ماثلا امامها فترتجف خوفا وسيد ينظر اليها بكل غضب ويلمح الحقيبة في يدها ؟؟!! 
الاحداث اشتعلت جداااا والبارت التالي طويل جدااا وملئ بالمفاجآت .. بعد التفاعل والمشاركة .. تحياتي ..
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

14 تعليقًا
إرسال تعليق

إرسال تعليق